Clara

10 Juli 2011 - 30 Mei 2023

Clara werd geboren in Juli van 2011. Een kruising tussen een Golden Retriever en een Duitse Herder.

Geïnspireerd door mijn geliefde Max, de hond uit mijn jeugd. Ook een kruising tussen Golden Retriever en een Herder ging ik specifiek naar zo’n pup opzoek voor mijn ouders.

Clara was een onstuimige pup en een enorm enthousiaste jonge hond en nadat ze mijn vader een schouderblessure had getrokken en mijn moeder gekneusde ribben had bezorgd werd besloten, om erger te voorkomen, dat Clara bij ons kwam wonen. Onze Koda was kort daarvoor overleden en Merlijn miste zijn gezelschap. Dus was het voor iedereen een mooie oplossing.

Vier jaar geleden overleed Merlijn.

De afgelopen maanden ging Clara steeds slechter lopen en ze kreeg steeds meer huidproblemen (kale plekken en altijd jeuk.)

Een paar weken terug zijn we bij de dierenarts geweest en daar werd ons verteld dat ze op was en dat we moesten overwegen haar in te laten slapen.

Omdat er al zoveel speelde voor mijn ouders en ze haar nog steeds als hun hond beschouwen heb ik dat toen afgehouden en in plaats daarvan pijnstilling mee gekregen.

Beter werd ze er niet van maar for the time being was alles wel wat dragelijker.

Maar Clara had zelf andere ideeën: vanmiddag, na haar wandeling met Tharanika om 14:00 is ze op haar matje gaan liggen slapen en ongeveer een uur geleden kwamen we tot de ontdekking en conclusie dat ze in haar slaap definitief is ingeslapen.

Dag lieve Clara…

Het spijt ons dat ons gezin zo druk en vol was dat we je eigenlijk niet echt het leven konden geven dat je verdiende…

Je was een enorme lieverd, zat geen kwaad bij, Merlijns beste vriendin en geduldig met alle kittens die we de afgelopen jaren in huis hebben gehad.

Uiteindelijk was je vooral Tharanika’s hond en die van Mariëlla. Al was je voor iedereen van ons een top hond.

Rust zacht…

Reactie schrijven

Commentaren: 0